6 trin til at lægge din konkurrencemæssige strategi

6 trin til at lægge din konkurrencemæssige strategi

Hvorfor gøre så mange virksomheder sygner hen og se som deres forretning bliver til en nul profit zone, mens andre synes at trives?

Når du ser på din virksomhed, uanset om det er en ny venture eller en virksomhed med en lang historie, kan du besvare følgende spørgsmål?

Hvad gør mit firma til bedre end nogen anden?

Hvad unik værdi giver jeg til mine kunder?

Hvordan vil jeg forøge denne værdi næste år?

Virksomheder der ikke besvare disse spørgsmål, og ikke mener de er af afgørende betydning, forvise sig selv til marginale rentabilitet i bedste og manglende i værste fald. Men virksomheder, der kan besvare disse spørgsmål er i stand til at hæve baren værdi for deres kunder og høste fordelene af succes.

Selvfølgelig, at være i stand til at svare på 3 simple spørgsmål ikke sikrer succes, men det er et vigtigt skridt i at skabe en strategisk og fokuseret operation, hvilket fører til en succesfuld forretning. Med dagens erhvervsklima bliver så konkurrencedygtige, nødt virksomheder til at genopfinde de regler, som de konkurrerer for at få succes. Virksomheder som Wal-Mart har regnet det ud og har omdefineret konkurrence på deres marked ved at levere en unik værdi til en valgte debitorgruppe. Ved at fastholde et fokus og disciplin, gør de det vanskeligt for andre virksomheder at konkurrere under gamle konkurrencedygtige vilkår.

Simpelthen, konkurrencedygtige strategi har aldrig været vigtigere at succes i dagens erhvervsklima. Det er ligegyldigt hvilken type forretning du befinder dig i eller om du er lille, stor eller bare starter ud, en virksomhed kan ikke overleve uden en passende og fokuseret strategisk plan for bedste konkurrencen. Endnu undlader mange virksomheder at udføre en vellykket strategi; Det er disse virksomheder, der sygner hensygner i zonen nul profit.

I enkle vendinger, for en virksomhed at opnå succes og indtaste fortjenesten zone det skal først beslutte hvor det vil satse sin fordring på marketplace og hvilken værdi det vil tilbyde sine kunder. En virksomhed har brug for et klart marketing fremstød, en præcis viden om sin kundebase, og et produkt eller en tjeneste med en niche eller nogle konkurrencemæssige fordele at blive en succes. Desværre fast mange iværksættere og virksomhedsejere ved at definere deres konkurrencestrategi. De har ofte idé og produktet, men at teknikeren de er ikke sikker på hvordan man definerer dets marked. Endnu værre, mange iværksættere antage eller gætte deres målgruppes behov og ofte glasur over en konkurrencestrategi, som regel til skade for virksomheden.

Så hvad er skridt til at lægge ud en konkurrencedygtig forretningsstrategi? Der er forskellige metoder, du kan følge, har jeg lagt en række 6 grundlæggende trin til at hjælpe dig.

1. finansielle overslag

Dette trin kan ikke synes at have meget at gøre med strategi, men det er vigtigt at fastlægge værdien af succes hurtigt. Hvorfor? Fordi, i simple vendinger hvis venture ikke kan levere betydelige afkast, det ikke kan være værd risikoen, og du nødt til at spørge dig selv hvis det er værd at fortsætte med din virksomhed. I dette scenario kan du fuldføre en omvendt resultatopgørelsen. Du begynde ved at definere hvor meget overskud, som du ønsker at se for enden af en bestemt periode, og derefter bestemme mængden af indtægter, der er nødvendige for at generere denne fortjeneste og omkostninger til at levere denne fortjeneste. Tallene summerer og mening? Målet her er at være objektive, hvis den forventede omsætning ikke er tilstrækkelig til at generere dine nødvendige fortjeneste for enden, der er baseret på en vurdering af omkostninger, ikke blot fudge numrene og antage, du kan reducere omkostningerne eller øge indtægterne. Være flittig i din vurdering.

2. forstå industri og konkurrence

I trin skal 2 du vurdere din branche og konkurrencen. Det dybest set kommer til vurdering af 5 faktorer:

Forstå hvem dine konkurrenter herunder faktorer såsom konkurrent styrker og svagheder, markedsposition, prissætning, udvikling af nye produkter, reklamer, markedsføring og branding. Du skal bestemme, hvordan du sammenligne med dine konkurrenter.

Vurdering af truslen fra nye udbydere i industrien (som kan omfatte dig) og eventuelle potentielle reaktioner fra eksisterende virksomheder. Der er dybest set 6 adgangsbarrierer du kan evaluere: økonomier skala, produktdifferentiering, kapitalkrav, omkostninger ulemper, adgang til distributionskanaler, regeringens politik.

Vurdering af truslen om erstatningsprodukter (eksisterende eller fremtidige), der kan placere et loft på prisfastsættelse.

Vurdering af leverandører, der kan øge priserne forhandlingsposition, lavere kvalitet af produkter eller begrænse mængden af forsyninger, man kan købe. Alt dette har en indvirkning på rentabiliteten.

Vurdering af kunder, der kan tvinge priserne ned eller kræver bedre kvalitet, flere tjenester og spille du versus en konkurrent forhandlingsposition.

3. forstå kundens perspektiv

I trin 3 skal du vurdere din kunde. Dette er et afgørende skridt, få det galt, og du ikke kan kunne gendanne. Faktisk er kunde værdi proposition og hvordan det udmønter sig i vækst og rentabilitet for virksomheden grundlaget for strategien.

Starte med at spørge dig selv et par grundlæggende spørgsmål: for at nå min vision, hvordan skal mine kunder ser? Hvem er de målkunder, der genererer vækst og en rentabel mix af produkter/ydelser?

Næste, Spørg dig selv, hvad er den value proposition, som definerer, hvordan virksomheden differentierer sig selv for at tiltrække, fastholde og uddybe relationerne med de målrettede kunder? Der er dybest set 3 værdi udsagn eller discipliner, du kan vælge fra:

Koste lederskab – i denne disciplin du vælger at give den bedste pris med det mindste besvær til dine kunder.

Produkt ledelse – i denne disciplin du tilbyde produkter, skubbe ydeevne grænsen (dvs. nyere og bedre end konkurrenterne).

Bedste samlede løsning – i denne disciplin, du leverer, hvad kunden ønsker, dyrke relationer og tilfredsstille unikke behov. I dette tilfælde skal du muligvis ikke den billigste eller de nyeste, men den samlede pakke, du leverer til kunden ikke kan matches.

For at hjælpe dig med at afgøre, hvilken af disse værdi-udsagn du beslutter dig for, kan du arbejde gennem en værdikæde: 1. prioritere dine kunde 2. Bestemme de kanaler, der er nødvendige for at opfylde disse prioriteter 3. Bestemme det offer (produkter), som er bedst egnet til at flyde gennem dem kanaler 4. Afgøre indgange (materialer/viden osv) kræves for at oprette produkt 5. Bestemme aktiver/kernekompetencer vigtigt at input (spørg dig selv, for at tilfredsstille min kunde på hvilke processer skal jeg excel? For eksempel, design, brand og markedet produktudvikling, salg, service og operationer og logistik).

4. Udfør forretningsmodellen

Business model viser kontanter hvordan alle de elementer og aktiviteter i en virksomhed arbejde sammen som helhed af skitserer, hvordan virksomheden genererer indtægter, hvordan løber gennem branchen og hvordan produktet flyder gennem virksomheden. På dette tidspunkt, bør du forstå indtægter evne til forretningen, hvordan branchen fungerer og din konkurrence, som debitoren er, hvad du vil tilbyde dem og hvordan du vil tilbyde det. Ved at tegne et flowdiagram, der viser, hvordan disse aktiviteter hænger sammen vil du forstå, hvordan forretningsaktiviteterne flow for at generere forventede profit, som du fastlagde i trin 1. Dette er også et godt skridt til at se, om noget er mangler i din analyse.

5. konstruere en forretningsplan

Af den tid, du får på dette trin de fleste af dit arbejde er gjort. Hvis du er på udkig efter finansiering, vil en formaliseret planen skulle være afsluttet. Hvis du ikke behøver, finansiering, bare sørg for de foregående opgaver er beskrevet således, at de kan blive gennemgået og ændret som tiden skrider frem (strategi er en løbende proces, ikke en engangs opgave).

6. læring og vækst perspektiv

I dette sidste trin skal spørge du dig selv hvordan/hvor organisationen skal lære og forbedre for at blive og forblive vellykket. For eksempel bestemme færdigheder, evner og viden medarbejderne behov, den nødvendige teknologi og klima og kultur, de arbejder.